در ظروف تزیین شده به روش IGD (دکور داخل لعابی)، که در ایران انحصاراً توسط شرکت چینی زرین ایران تولید و عرضه می شود، لعاب مانند لایه ای شفاف و محافظ روی طرح ها و نقوش را می پوشاند که موجب درخشش فوق العاده نقوش روی ظروف می شود و همچنین مقاومت آنها را در برابر شست و شو بسیار بالا می برد، بنابراین:
– استفاده از مواد شوینده به هیچ وجه موجب آسیب دیدن نقوش آنها نخواهد شد و برای استفاده روزمره و شست و شوی مکرر در ماشین ظرفشویی کاملاً مناسبند.
– استفاده از انواع بدون طلای این ظروف در مایکروفر بلامانع است.
ظروف تزیین شده به روش IGD (دکور داخل لعابی) با ذکر عبارت زیر در پشت ظرف مشخص می گردند:
– «Inglaze Decoration» و«Dishwasher Safe» برای طرح های طلادار
– «Inglaze Decoration» و«Microwave & Dishwasher Safe» برای طرح های بدون طلا
برای تزئین محصولاتی که به روش داخل لعابی با نقوش طلایی دکور شده اند، از لایه ای بسیار ضخیم از طلای 24 عیاراستفاده می شود. سپس پوششی شفاف و سخت از جنس لعاب چینی این نقوش را محافظت می کند تا شستشوهای مکرر و گذر زمان باعث فرسایش و محو شدن این نقوش نشود.
استفاده از این روش به نقوش طلایی جلوه ای مات و رنگ طلایی بی نظیری می دهد که مشابه آن در ظروف طلادار عادی وجود ندارد. به خاطر داشته باشید که محصولاتی که با طلای داخل لعابی تزئین شده اند (همانند زیور آلاتی که از طلای 24 عیار ساخته شده اند) به خاطر انعطاف پذیری زیاد طلا به راحتی و حتی از پشت لعاب خش می افتد که این مطلب خود نشانگر ضخامت زیاد نقوش طلایی به کار رفته در این محصولات است ولی موجب نگرانی از جهت از بین رفتن این نقوش نیست.
آنلاین